Najaar

Najaar

zondag 9 oktober 2011

Zelf maak ideetje


Heb je vandaag een uurtje over ,dan heb ik hier een herfststuk dat heel makkelijk te maken is.
Je kiest een glazen vaas uit de kast ,en nu wordt het even zoeken want er moet een schoteltje gevonden worden dat precies boven op de vaas past.
Zelf gebruik ik van die plastic waterschoteltjes met een klein opstaand randje.
Maar ieder ander schoteltje is prima maar het finjst is het als het een klein beetje in de vaas valt ( zit het lekker stevig)
Voordat we het schoteltje op de vaas leggen ,doen we onder in de vaas allerlei herfstmaterialen.
Het maakt niet uit wat maar het moet wel goed droog zijn.




Een stuk steekschuim wordt op het schoteltje gelegd en eventueel vastgezet met een stukje watervast tape.Je pakt een mooie pompoen die een beetje in verhouding is met de vaas en bevestig die in het midden van het steekschuim. Ik plak er altijd een specialen bloemenprikker onder zodat hij goed vast zit maar als je die niet hebt holje voorzichtig de oasis een beetje uit tot hij stevig staat.
En dan gaan we het steekschuim vullen met allerlei herfstmaterialen. Beuken,- eiken -of klimopblad.Bloemen uit de tuin ,kastanjes het maakt niet uit .maak er een mooi herftsstuk van.
Een leuk plaatsje in huis zoeken en genieten

Fijne zondag
Posted by Picasa

7 opmerkingen:

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Wat een mooi zelf ideetje van jou!

Dit ga ik zeker uitproberen.

Fijne zondag en lieve groet,

Loes

It's me zei

Wat leuk weer!!...fijne zondag !!...liefs van mij...xxx...

Petra zei

Erg leuk idee, eens kijken of ik wat spullen bij elkaar kan zoeken, die dan aan het eind van het zoeken op z'n zelfde resultaat kan komen als jou plaatje. Heel erg bedankt voor je leuke idee. Fijne zondag groetjes

Petra.

flowersandhome zei

Wat maak jij toch altijd weer mooie stukken. Prachtige tafeldecoratie is dit!
Groetjes,
Marian

Mayflower zei

Wat een prachtig herfststukje Bep en wat leuk dat je uitleg geeft hoe dit te maken.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Makkie zei

Heel leuk!

Room Seventeen zei

Moet ik toch ook weer eens doen, een mooie herfststukje maken, krijg er echt zin in als ik dit zie!