Najaar

Najaar

woensdag 30 mei 2012

Fleur en kleur op woensdag



Als de pioenen bloeien is het voor echt bijna zomer.
Ik vind ze zo mooi ,eerst die dikke knoppen die langzaam zich ontvouwen en waar dan zo'n geweldige bloem uitkomt.




Ik heb dit jaar wel minder bloemen  ,en ik hoop dat het door de vorst komt.
Of zouden ze langzaam minder bloemen gaan geven als ze ouder worden?




Ik zal ze maar eens extra verwennen met wat mest.





Deze kleur staat in mijn voortuin ,daar heb ik ook nog een witte staan.
Ik heb in de achtertuin een donkerroze ,die nu heel eenzaam als enige plant in mijn tuin ,tussen een berg grond en een stapel stenen staat.




We zijn de achtertuin aan het veranderen en alles is eruit gegaan ook de beplanting ,alleen de pioen moest van mij blijven staan ze is al zo mooi groot .Dus ik hoop dat ze me dankbaar is en volgend jaar ook weer rijkelijk zal bloeien.



En op woensdag is er nog veel meer fleur en kleur te zien bij Veronique

12 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Pioenen zijn hier ook favoriet, al heb ik nu een paar bloemen in de vaas waarvan de knoppen niet uitkomen! Succes met de tuin!

Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

Heerlijk plaatje zeg! pioenen zijn prachtig!
fijne dag Yolanda

Joke zei

De knoppen van de pioenroos in de tuin staan op springen.
Het is ook mijn favoriet.
Verwen ze maar extra ,de pioenroos is beeldschoon.

Groetjes, Joke

Sientje zei

Wat mooi om te zien die pioenrozen. Ik zag ze bij de bloemist moet maar is een bosje kopen helaas heb ik ze niet in de tuin.

Marjan zei

Pioenrozen zijn altijd mooi, helemaal als je ze in de tuin hebt.
Fijne dag!
Juul

Anoniem zei

Ik heb een hele oude pioen en dat maakt niet uit,het ene jaar kan het minder zijn,met mesten wel opletten dat je speciaal ervoor koopt,want pioenen bemesten betekent,veel blad,weinig bloemen en als ze te diep staan gepoot,heb je dat ook,ze zijn prachtig je pioenen,lieve groetjes Musje.

Lydia zei

Wat een prachtige dankbare bloemen he! Staat nog steeds op m'n verlanglijstje, maar dan moet er eerst iets anders uit en dat is ook weer zo moeilijk :)
Fijne dag nog! Lydia

Anoniem zei

Mooie pioenrozen! En zo leuk in al die kleine vaasjes.
Lekkerr van genieten!
Fijne avond!

Lieve groet,
Gerry

Trudy zei

Mooie combinatie, de kleur van de pioenrozen met het zink!

Especial and More zei

Prachtig zijn pioenrozen. Verstandig dat je hem laat staan. Ik ben die van mij kwijt geraakt omdat ik probeerde hem te verplanten.

Evelyne zei

Nou ik hoop inderdaad dat hij dankbaar is, want het is een beauty die ik niet graag kwijt zou willen raken!
Mooie kleur ook!
Goed weekend, Evelyne

hokje zei

Altijd genieten als de pioenen weer bloeien! Ook hier dit jaar weinig knoppen en ze zijn ook nog zo klein... Gisteren maar een bos meegenomen uit de winkel ;)

Fijn weekend. Groeten, Miranda