Najaar

Najaar

maandag 21 oktober 2013

Herfstmand



Zin in iets gezellig naast je voordeur?  Deze herfstmand is misschien een leuk idee.
Weer eens heel iets anders dan een krans en niet moeilijk te maken.

Ik begreep uit reacties op het vorige stuk dat jullie het leuk vinden als ik omschrijf hoe ik het gemaakt hebt dus dat zal ik voor deze herfstmand ook doen.

Je hebt een stukje watervast triplex nodig, ik had 25x 30 cm ,de hoeken onderlangs heb ik met de decoupeerzaag een beetje afgerond.
Bovenin in het midden 2 gaatjes geboord,  met een afstand van ong. 6 cm.
Hier heb ik een lintje doorheen gehaald en goed vastgeknoopt ,dit is de ophanglus.



Neem een aantal buigzame takken .b.v cornus ,ranken van de hedera ,wilg enz. en sla deze met tacker aan de achterzijde in het hout . Ik heb het ophanglusje gemaakt zodat de mand niet aan het hengsel opgehangen hoeft te worden.
Als je takken vers zijn zullen met het drogen misschien nog wat krimpen en kunnen ze het gewicht van de mand niet dragen.

Op de houten ondergrond bevestigen we aan de bovenrand een blok oasis wat in de lengte door helft is gesneden. Je kunt dit doen met watervast tape maar als je dat hebt kun je ook een paar spijkertjes in de plank slaan waar je het blok opprikt.

Je laat een cm of 5 van de oasis vrij ,en legt dan het mos over de oasis en het plankje ,kippengaas erover en aan de achterkant met nietjes (met een tacker) vastzetten.




En dan maar vullen ,begin met een mooie basis van allerlei groen te steken en vul het daarna op met herfstmaterialen die je mooi vindt..

Geniet van het maken en daarna van er naar te kijken.

groeten Bep

6 opmerkingen:

It's me zei

Heel mooi hoor !!...liefs Ria...x !

Krek wak wou zei

Super mooi gemaakt, Bep! Lekker vrolijke kleurtjes!
Fijne dag!
X Nicole

Home and Lifestyle zei

Vroeger heb ik veel soortgelijke workshops gevolgd, dat was altijd erg gezellig. Het meeste heb ik inmiddels niet meer. Dit staat erg sfeervol, Bep!

Lieve groet, Ingrid

Conny zei

Heel leuk Bep en bedankt voor de uitleg! Ga het zeker eens proberen:-) Groetjes Conny

Unknown zei

Dit is zeker een mooie decoratie voor bij de voordeur. Weer eens wat anders. Groetjes, Nancy

Mayflower zei

Wat een mooie Herfstmand Bep en wat leuk dat je er een uitleg bij geeft hoe dit te maken. Dank hiervoor.
Ik wens je alvast een fijne avond.
Lieve groet, Mea